KARTA INFORMACYJNA URZĘDU GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE UL. OSTROWSKA 8
REFERAT GEODEZJI, BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA tel. 762 97 70 lub 762 97 00
Postępowanie administracyjne w sprawie podziału nieruchomości
PODSTAWA PRAWNA:
- Art. 92-99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 ze zm./ oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości.
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o podział nieruchomości:
- Aktualny odpis z księgi wieczystej
- Wypis z rejestru gruntów
- Kopia mapy ewidencyjnej
- Wstępny projekt podziału nieruchomości
- postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału, termin - 14 dni.
Po przyjęciu operatu do powiatowego zasobu geodezyjnego:
- Projekt podziału nieruchomości
- Wykazy zmian gruntowych
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości
- Szkic polowy
- Wykaz synchronizacyjny w przypadku braku zgodności księgi wieczystej z rejestrem gruntów
- decyzja zatwierdzająca projekt podziału, termin - 14 dni.
W przypadku podziałów w trybie art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 ze zm./ - komplet dokumentów składa się wraz z wnioskiem o podział nieruchomości.
II. OPŁATY:
- Nie pobiera się
III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
- Referat Geodezji, Budownictwa i Ochrony Środowiska
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
- Postanowienie - zażalenie do Samorządowego Kolegium Samorządowego w Kaliszu, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od daty otrzymania; Decyzja - odwołanie do Samorządowego Kolegium Samorządowego w Kaliszu, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
V. UWAGI:
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.