KARTA INFORMACYJNA URZĄD GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE ul. Ostrowska 8
URZĄD STANU CYWILNEGO tel. (062) 762 97 21; (062) 762 97 49
Podstawa prawna:
- art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r., Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
- Książeczka wojskowa osoby zmarłej.
- Akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej.
II. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Niezwłocznie.
III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
- Nie przysługuje.
V. UWAGI:
- Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: małżonek lub dzieci zmarłego najbliżsi krewni lub powinowaci osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
- Rejestracja zgonu w tutejszym Urzędzie dokonuje sie tylko w stosunku do osób, których zgon nastapił na terenie gminy i Miasta nowe Skalmierzyce.