KARTA INFORMACYJNA URZĄD GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE ul. Ostrowska 8
REFERAT TECHNICZNO- INWESTYCYJNY I ROZWOJU GOSPODARCZEGO tel. 62/ 762 97 60; fax 762 97 49
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21.06.2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 71, poz. 733 i 734 z póź. zm.). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 1817).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Dodatek mieszkaniowy przysługuje osobom, o których mowa w art. 2 ust. 1 czyli: 1) osobom mieszkającym w lokalach, do których mają tytuł prawny, oraz 2) osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny.
W przypadku pierwszej grupy osób, zgodnie z art. 2.1. ustawy o dodatkach mieszkaniowych, z dodatku tego mogą skorzystać:
- najemcy oraz podnajemcy lokali mieszkalnych (dot. lokali komunalnych, mieszkań zakładowych, mieszkań w domu prywatnym czynszowym, mieszkań wynajmowanych na wolnym rynku),
- członkowie spółdzielni mieszkaniowych zamieszkujący na podstawie spółdzielczego prawa do lokalu,
- osoby mieszkające w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właściciele samodzielnych lokali mieszkalnych,
- inne osoby mające tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszące wydatki związane z jego zajmowaniem (np. na skutek umowy użyczenia).
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu.
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę lub administrację budynku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1. [2]
- Deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego za okres trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku załącznik nr 2 [3].
- Zaświadczenia o dochodach wszystkich członków rodziny zamieszkujących z wnioskodawcą (dochody z pracy, emerytury, renty, zasiłki chorobowe, zasiłki rodzinne, dodatki pielęgnacyjne, stypendia, alimenty, dochody z prowadzonej działalności gospodarczej, żołd, dochody z pracy dorywczej, świadczenia z tytułu praktyki zawodowej oraz inne dochody - za ostatnie 3 miesiące
- osoby posiadające dochód z tytułu zatrudnienia (zaświadczenie o dochodach);
- osoby posiadające świadczenia rentowe i emerytalne (decyzja ZUS, KRUS, trzy ostatnie odcinki od renty lub emerytury za wymagane miesiące);
- osoby posiadające świadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy zaświadczenie o pobranych świadczeniach;
- osoby otrzymujące świadczenia z Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (decyzja o przyznaniu świadczenia);
- uczniowie szkół wyższych (zaświadczenie o wysokości uzyskanych stypendiów, świadczeń z tytułu praktyki zawodowej lub ich braku za wymagane miesiące);
- uczniowie szkół średnich (zaświadczenie o wysokości uzyskanych świadczeń z tytułu praktyki zawodowej);
- osoby posiadające gospodarstwo rolne (zaświadczenie z Urzędu Gminy i Miasta o dochodach za wymagane miesiące);
- osoby prowadzące działalność gospodarczą (oświadczenie o dochodach brutto z wyszczególnieniem dochodu za poszczególne miesiące);
- osoby odbywające służbę wojskową (zaświadczenie o wysokości żołdu za wymagany okres);
- osoby otrzymujące alimenty (wyrok sądu, decyzja o przyznaniu świadczenia z funduszu alimentacyjnego, odcinki potwierdzające wysokość otrzymanych alimentów lub oświadczenie o wysokości świadczenia uzyskiwanego dobrowolnie);
- inne dochody;
- osoby będące bez dochodów (zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o zarejestrowaniu z uwzględnieniem odprowadzanej składki zdrowotnej, oraz oświadczenie z jakich środków się utrzymali za wymagany okres).
UWAGA: W przypadku kontynuacji dodatku mieszkaniowego, ponowny wniosek składa się w miesiącu, w którym upływa termin przyznania dofinansowania.
II. OPŁATY:
- Nie pobiera się
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- 30 dni
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
- Referat Spraw Społecznych i Rodziny (RSSiR), parter - pokój nr 4.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
VI. UWAGI:
- Brak