
W dniu 05.05.2017 r. ruszyła kolejna edycja powiatowego programu usuwania azbestu. Sfinansowanie działania obejmuje łącznie demontaż lub usuwanie, transport i unieszkodliwienie w wysokości 100% całkowitych kosztów tego działania. Górny limit dofinansowania wynosi 6 000 zł.
W programie mogą wziąć udział:
a) osoby fizyczne,
b) wspólnoty mieszkaniowe,
c) działkowcy uprawnieni do korzystania z działki w rodzinnym ogrodzie działkowym na podstawie prawa do działki,
posiadające tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, które posiadają nieruchomość (nie związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej) na terenie Powiatu Ostrowskiego, na której znajdują się wyroby i materiały zawierające azbest i dokonają zgłoszenia, do urzędu gminy właściwego według miejsca położenia nieruchomości.
Warunkiem otrzymania dofinansowania jest m.in. złożenie odpowiedniego wniosku.
Do zgłoszenie należy dołączyć:
- oświadczenie określające tytuł prawny do nieruchomości;
- oświadczenie o otrzymaniu lub braku otrzymania pomocy de minimis w rolnictwie;
- kopię zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachu lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez Starostę Ostrowskiego, w przypadku zgłoszenia na demontaż;
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest;
- informację o wyrobach zawierających azbest.
Nabór zgłoszeń do Programu „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Ostrowskiego” trwa od 5 maja do 9 czerwca bieżącego roku.
Formularze zgłoszeniowe oraz oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w rolnictwie dostępne są w poniższych załącznikach.
Zgłoszenia rozpatrywane będą według kolejności ich wpływu do urzędu.