calendar 28 Czerwca 2025

RSS

Biuletyn Informacji Publicznej

Flaga Unii Ewuropejskiej

Unia Europejska

Dofinansowania
z budżetu państwa

Grafika dekoracyjna przedstawiająca wygląd budynku będącego urzędem

10 Maj 2013

Informacja dotycząca zmian w kwestiach meldunkowych

I N F O R M A C J A

dotycząca zmian w kwestiach meldunkowych wprowadzonych ustawą z dnia  07 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw( Dz. U. z 2012r. Poz.1407)

Zgodnie z nowymi przepisami:

- nie trzeba najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie dokonać zameldowania

Wszystkie te czynności wykonamy w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się   w nowym miejscu.

Od 1 stycznia br. przy dokonywaniu meldunku, nie ma obowiązku podawania informacji o:

-wykształceniu

-obowiązku wojskowym

-oraz przedkładania książeczki wojskowej.

Zniesione zostały sankcje karne m.in. dla obywateli polskich i obywateli UE, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

Dłuższy jest też termin na zgłoszenie meldunku, z dotychczasowych 4 dni termin został wydłużony do 30 dni.

Zgodnie z oczekiwaniami obywateli można dopełnić formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.

Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m.in. zarówno zameldować jak i wymeldować z miejsca stałego pobytu oraz miejsca czasowego, trwającego ponad 3 miesiące.

Ponadto od 1 stycznia 2013r. nie ma obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.

Właściciele, dozorcy i administratorzy nieruchomości oraz zakładów pracy nie mają obowiązku weryfikowania dokonywania meldunku przez mieszkańców lub pracowników.

Nie ma także obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.

Zgodnie z ustawą obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony z początkiem stycznia  2016r.