Ogólne zasady udzielania dotacji na montaż instalacji fotowoltaicznych
Kto może ubiegać się o dotację?
Do ubiegania się o dotację uprawnione są:
- osoby fizyczne,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- osoby prawne,
- przedsiębiorcy,
- jednostka sektora finansów publicznych będąca gminną lub powiatową osobą prawną;
posiadające tytuł prawny do władania nieruchomością lub lokalem położonym w granicach administracyjnych Gminy.
Termin składania wniosków
Wnioski przyjmowane będą od 3 do 13 października 2023 r.
Wysokość dotacji
Dotacja wynosi 1000,00 zł brutto za pełny 1kW, nie więcej niż 8000,00 zł na jeden podmiot.
Zakres dotacj
- Dotacja dotyczy częściowego zwrotu wydatków poniesionych kosztów zakupu i montażu paneli fotowoltaicznych wraz niezbędnymi urządzeniami, które stanowią integralną całość instalacji odnawialnego źródła energii.
- Dotacji będą podlegać wyłącznie fabrycznie nowe wyroby, które zostaną użyte i zamontowane po raz pierwszy, a także spełniają wszelkie konieczne normy i dopuszczone są do stosowania i obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
- Dotacja nie jest udzielana do rozbudowy istniejącej instalacji fotowoltaicznej.
- Dotacja nie jest udzielana na zakres prac zrealizowanych przed podpisaniem umowy pomiędzy Gminą i Miastem Nowe Skalmierzyce, a Wnioskodawcą
Kwalifikowanie wniosków do realizacji
Wnioski o udzielenie dotacji celowej bedą rozpatrywane według kolejności ich wpływu do Urzędu Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce. W przypadku braków formalnych wniosku lub braku wymaganych załączników, Urząd Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce wezwie wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 14 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
Jak uzyskać dotację?
Po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych osoba zamierzająca ubiegać się o dotację na dofinansowanie powinna złożyć wniosek o udzielenie dotacji wraz z następującymi załącznikami
- Dokumentem potwierdzającym prawo do dysponowania nieruchomością.
- Zgodą współwłaścicieli, w przypadku gdy tytuł prawny do budynku lub lokalu mieszkalnego przysługuje więcej niż jednemu podmiotowi.
- W przypadku, gdy inwestorem będzie wspólnota mieszkaniowa zobowiązana jest ona do załączenia do wniosku kopii uchwały wspólnoty mieszkaniowej wyrażającej zgodę na realizację zadania inwestycyjnego, kopii uchwały o powołaniu zarządu wspólnoty oraz w sytuacji ustanowienia zarządcy wspólnoty - kopii umowy o sprawowaniu zarządu nieruchomością wspólną oraz zestawienie lokali objętych wnioskiem o udzielenie dotacji, ze wskazaniem ich właścicieli, poświadczone przez zarządcę.
- Dokumenty niezbędne do udzielenia pomocy de minimis dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Załączniki:
1. Wniosek o udzielenie dotacji
2. Klauzula Informacyjna
3. Regulamin
4. Wniosek o rozliczenie dotacji